Rozwój w obszarze nowych technologii w GSK IT!

Wywiad z pracownicą na stanowisku menadżerskim

GSK IT każdego dnia wdraża nowe rozwiązania i technologie, by jeszcze lepiej i skuteczniej odpowiadać na potrzeby biznesu GSK na całym świecie. Jedną z aplikacji CRM, którą rozwijamy oraz wspieramy jest Veeva na platformie Salesforce.com. Veeva opiera się na chmurze i jest dedykowana dla przemysłu farmaceutycznego. Poznajcie Ewę, IT Technical Manager Veeva, która wraz z zespołem developerów będzie rozwijać tę aplikację, wprowadzając nowe funkcjonalności oraz rozwiązania.

W GSK IT pracujesz od połowy stycznia, co robiłaś wcześniej? Jak trafiłaś do branży IT?

Zanim rozpoczęłam swoją przygodę w GSK IT zdobywałam doświadczenie w wielu firmach w kraju, ale także na świecie. Pracowałam m.in. w Łodzi, Warszawie, Barcelonie, Stuttgarcie czy Indiach. Lubię pracę w międzynarodowym środowisku. Karierę w IT rozpoczęłam w branży SAPowej, do której drzwi otworzyła mi znajomość języka niemieckiego. Studia germanistyczne połączone z politechnicznymi uważam za świetne wzajemne uzupełnienie do wypracowania profilu konsultanta IT. Warto tutaj nadmienić, że to sam Steve Jobs podkreśla ważną rolę humanistów dla sukcesu zespołów IT. Był dumny z tego, że: „W DNA Apple tkwi przekonanie, że technologia to za mało. Wierzymy, że dopiero technologia połączona z humanizmem daje wyjątkowe rezultaty.”.

Dlaczego zdecydowałaś się na pracę w GSK IT?

Do aplikowania na stanowisko IT Technical Manager w Poznańskim Centrum Usług Biznesowych zachęciła mnie perspektywa bycia częścią zespołu, który wspólnie stworzymy od podstaw. To ogromne wyzwanie, ale dające jednocześnie niezwykłą satysfakcję. Wiedziałam, że stworzymy tu dużą grupę specjalistów związanych z najnowocześniejszymi technologiami, dlatego stwierdziłam, że może to być dla mnie świetne miejsce do dalszego rozwoju.

Jakie zadania czekają na Ciebie na stanowisku IT Technical Managera Veeva?

Podstawowe zadanie na najbliższy czas to rozwijanie aplikacji, aby była jak najbardziej skuteczna i użyteczna. Drugim ważnym zadaniem jest oczywiście budowanie zespołu, który będzie zajmował się aplikacją. Dzisiaj jest nas zaledwie kilka osób, ale docelowo cały dział zajmujący się tym oprogramowaniem ma liczyć 50 pracowników. Ten cel mamy osiągnąć w ciągu 2 lat.

Jak wspominasz swoje początki GSK IT i jakie są Twoje pierwsze wrażenia?

Bardzo pozytywnie! Już po krótkim czasie zauważyłam, jak GSK IT pomaga w rozwoju obecnie zatrudnionym osobom. Pakiety szkoleń, wsparcie od bardziej doświadczonych pracowników… to bardzo cenne. Co więcej, możliwa jest zmiana stanowiska nie tylko w obrębie działu, ale również w ramach innych zespołów i w innych obszarach. Zespoły są otwarte dla już zatrudnionych pracowników. To dowód na to, że GSK IT docenia zaangażowanie i chęć rozwoju.

Jakie było największe wyzwanie, przed którym stanęłaś w pracy w GSK IT?

Salesforce.com jest jednym z najpopularniejszych systemów CRM na świecie. Trzeba zaznaczyć, że w Polsce nie ma zbyt wielu specjalistów w Veeva i Salesforce.com, dlatego największym wyzwaniem jest znalezienie i wyszkolenie odpowiednich osób. To odpowiedzialne zadanie. Szukamy ludzi do zespołu, którzy są samodzielni, otwarci na poznawanie nowych technologii, chcą się rozwijać i uczyć. Ale oprócz tego, ważna jest też dla mnie komunikatywność i umiejętność budowania koleżeńskich relacji. Zespół musi być dla siebie wsparciem, ale również powinien napędzać się do działania. To jest możliwe tylko wtedy, gdy członkowie grupy się lubią, chcą spędzać razem czas i wiedzą, jak efektywnie współpracować.

Czy praca w poznańskim GSK IT sprzyja budowaniu koleżeńskich relacji?

Zdecydowanie! I nie mam tutaj na myśli tylko Innovation Room, czyli miejsca, gdzie można zrelaksować się grając na xboxie czy w ping ponga, chociaż oczywiście wspiera to budowanie towarzyskich relacji (śmiech). Myślę jednak, że prawdziwą wartością jest to, że GSK IT daje możliwość spotkania i porozmawiania z innymi, bardziej doświadczonymi pracownikami. Oni są naprawdę świetnymi specjalistami. Jest wiele szkoleń, nie tylko online, w których można brać udział i uczyć się od najlepszych. Co ciekawe, nie są to tylko szkolenia techniczne, ale też rozwijające kompetencje miękkie.

Dlaczego warto pracować w poznańskim GSK IT? Co Cię motywuje do działania?

To jest właśnie to, o czym już wspomniałam, czyli fakt, że jest to nowe centrum technologiczne. Uważam to za niesamowitą okazję do poznania aplikacji Veeva. Praca w GSK IT może pomóc w wyspecjalizowaniu się właśnie w tym obszarze, a z własnego doświadczenia wiem, że eksperci Veeva są obecnie bardzo poszukiwani na rynku pracy. Niewątpliwą zaletą są też szkolenia - jestem w GSK IT od połowy stycznia, a jeszcze w lutym będę brała udział w szkoleniu z ITIL.

Mnie do działania motywują nowe wyzwania i właśnie to daje mi praca tutaj. A poza tym, oczywiście pozytywna atmosfera i energia ludzi, z którymi mam okazję współpracować.

A co robisz po pracy?

Poza nowymi technologiami interesuję się muzyką. Kiedyś sama grałam w zespole. Dzisiaj chętnie uczestniczę w koncertach na żywo i festiwalach. Uwielbiam blues i jazz.

Dziękuję za rozmowę!