Możliwość rozwoju w branży IT jest bardzo ważna, zwłaszcza dla osób dopiero wkraczających na rynek pracy. Poznajcie historię Macieja, który dzięki pracy w GSK IT łączy swoje wykształcenie, codzienne obowiązki i rozwój w interesującym go obszarze.

1. Kiedy dołączyłeś do GSK IT? Co robiłeś wcześniej?
Dołączyłem do GSK IT w kwietniu 2017 jako IT Service Specialist, Salesforce. Po szkoleniach, które odbyliśmy na początku, powiedziałem mojemu managerowi, że chciałbym rozwijać się w roli Developera Salesforce. To było coś, co naprawdę mnie zainteresowało.
Jeśli chodzi o moje wykształcenie to skończyłem Elektronikę i Telekomunikację na Politechnice Śląskiej. Praca w GSK IT jest moją pierwszą pracą. Wcześniej odbywałem staż jako electronics engineer w firmie zajmującej się elektronika i automatyka przemysłową. Obecnie studiuję zaocznie informatykę i ekonometrię na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.


2. Czym zajmujesz się w GSK IT jako IT Service Specialist, Salesforce?
Pracuję w zespole, który wspiera cztery aplikacje oparte na platformie SalesForce.com. Jedną z nich zbudowaliśmy wewnątrz naszego Veeva Competency Center w ramach projektu szkoleniowego. To duży sukces, ponieważ obecnie korzysta z niej wielu użytkowników.
Moim podstawowym zadaniem jest zarządzanie i rozwiązywanie problemów zgłaszanych przez użytkowników naszych aplikacji. Dodatkowo, każdą wolną chwilę w naszym zespole poświęcamy na rozwój, a wraz z zespołem technicznym ciągle poszukujemy miejsca na usprawnienie procesów i ułatwienia pracy użytkowników naszych systemów.


3. Dlaczego zdecydowałeś się aplikować do GSK IT?
Wiedziałem, że GSK IT oferuje swoim pracownikom szerokie możliwości rozwoju. Dla mnie, młodej osoby, dopiero wkraczającej na rynek pracy, zbieranie doświadczenia i rozwijanie swoich umiejętności oraz wiedzy jest teraz bardzo ważne. Oferowane przez GSK IT perspektywy pomogły mi podjąć decyzje o podjęciu tutaj pracy. Nie zawiodłem się.


4. Jak zostałeś IT Specialist, Salesforce.com Developer?
Po szkoleniach, mój manager i manager z technicznego zespołu dali mi możliwość rozwoju poprzez delegowanie mi dodatkowych, konkretnych zadań, które pozwoliły mi poznać obowiązki na stanowisku związanym z programowaniem. Po paru miesiącach zaaplikowałem na ofertę, która mnie zainteresowała, ale moje doświadczenie było wtedy jeszcze za małe. Ale managerowie docenili moją chęć rozwoju! Po procesie rekrutacyjnym, zaproponowano mi inne stanowisko, w pełni odpowiadające mojemu doświadczeniu i wiedzy. Bardzo się ucieszyłem, że GSK IT zadbało o to, bym mógł rozwijać swoje zainteresowania zawodowe w ramach organizacji.


5. Co Cię zaskoczyło w GSK IT? Czego się tutaj nauczyłeś?
W GSK zaskoczyło mnie najbardziej ogromne wsparcie od bardziej doświadczonych kolegów i pakiet szkoleń. Od pierwszego dnia w GSK IT oprócz rozwijania się w obecnej roli administratora Salesforce chciałem sprawdzić się jako Developer, czyli programista. Oprócz swoich głównych obowiązków, otrzymywałem od innych managerów zadania programistyczne, które pomogły w moim rozwoju. Nie sądziłem, że mogę na to liczyć.


6. Czy poleciłbyś GSK IT jako pracodawcę swoim znajomym?
Z pewnością. Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć, że zespoły są otwarte dla każdego pracownika. Naprawdę możliwa jest zmiana stanowiska, nie tylko w obrębie działu. Według mnie czyni to GSK IT świetnym i przyjaznym miejscem pracy.