Poznańskie Centrum GSK IT wspiera globalne serwisy dla oddziałów GSK na całym świecie, a dynamiczny świat IT zachęca nas do szukania ciągle nowych rozwiązań i implementowania różnych usprawnień w naszej codziennej pracy. I właśnie dlatego 11 grudnia odbyła się kolejna, trzecia edycja Hackathonu w GSK IT pod hasłem: „BSC_Hacks – experiment, collab, innovate”.

Tym razem stanęliśmy przed dwoma wyzwaniami z zupełnie różnych obszarów. Jednym z nich było znalezienie przyjaznego interfejsu programu i widgetu dla zespołu HR, a drugim optymalizacja obecnego rozwiązania w zarządzaniu zewnętrznym dostawcą w fabryce. W wydarzeniu wzięli udział pracownicy GSK IT oraz eksperci z obu obszarów. 

Zawodnicy podzielili się na 6 zespołów. Niektóre z nich uformowane były z osób o bardzo różnych kompetencjach, na co dzień pracujących w innych zespołach, co sprzyjało kreatywności proponowanych rozwiązań. Różne punkty widzenia pomogły rozważyć przedstawione wyzwania z różnych perspektyw.

Jak w poprzednich edycjach – postawiliśmy nie tylko na wyniki naszej pracy, ale też na dobrą zabawę i integrację. Jak przekonaliśmy się w poprzednich edycjach, Hackathon może też być idealnym miejscem do nauki nowych kompetencji i wymiany doświadczeń pomiędzy pracownikami.

Zespoły miały zaledwie 8 godzin na przygotowanie pomysłów i produktów demo. Po tym czasie  zawodnicy przedstawiali efekty swojej pracy. To, co zaproponowali bardzo pozytywnie zaskoczyło jury i obrady trwały bardzo długo. Rozwiązania podchodziły do problemów wieloaspektowo. Ostatecznie jury zdecydowało się nagrodzić rozwiązania dla obu obszarów.

Wszystkim zawodnikom dziękujemy za udział, gratulujemy pomysłów i zapraszamy do kolejnych edycji!